01-05-05

Giftige spin zet ziekenhuis op stelten

Een zeer giftige spin veroorzaakt al enige dagen lichte paniek in en rond een ziekenhuis in het Britse Somerset. Een medewerker liet de spin, die gevangen zat in een jampotje, los in de tuin omdat hij dacht dat het een huis-tuin-en-keukenspin was. Maar een 23-jarige kok weet beter. Hij werd ernstig ziek na een beet, meldde The Times.

Matthew Stevens werd enkele dagen eerder in een pub gebeten door de grote, harige spin. Hij wist het dier in de vriezer te gooien en goot er kokend water over. Daarna werd Stevens een beetje ziek, liet zich behandelen in het ziekenhuis en mocht weer naar huis. Hij fotografeerde de spin, die aanvankelijk dood leek, maar toch weer ging bewegen.

Pot konfituur
Op dat moment werd Stevens pas goed ziek en ging met de spin in een pot konfituur per ambulance naar het ziekenhuis. De konfituurpot verdween. Aan de hand van de foto wisten deskundigen dat het ging om een dodelijke Braziliaanse soort, vermoedelijk in Groot-Brittannië gearriveerd in een bananendoos.

Later bleek dat een ijverig personeelslid met het potje naar buiten was gelopen en het beestje zijn vrijheid terug had gegeven, terwijl Stevens doodziek in zijn ziekenhuisbed lag. Volgens de krant slapen de patiënten de laatste nachten niet echt lekker meer. Deskundigen vermoeden dat het beest door het Britse klimaat allang dood is.

05:57 Gepost door F&F | Permalink | Commentaren (1)

Commentaren

Wat een gemene spin

Gepost door: Spinnenbestrijding | 06-10-14

De commentaren zijn gesloten.